Hur skapar jag en jobbannons?

Steg för steg guide i hur du skapar en jobbannons och får in offerter/kandidater.

För att skapa en jobbannons behöver du skapa ett konto eller logga in på ditt redan befintliga konto.

 

1. Gå till skapa jobbannons.

2. Välj vilken typ av kompetens du vill hitta.

3. Skriv en jobbrubrik.

4. Skriv en så utförlig arbetsbeskrivning som möjligt. Det ger er bästa förutsättningarna att få in rätt kompetens.

5. Välj kategori, t.ex. Föreläsare, Redovisningsekonom eller Restaurangbiträde

6. Specificera vart jobbet finns, annars kryssa i Ospecificerad ort.

7. Vid behov fyll på med övrig info.

8. Väl ett sista ansökningsdatum för annonsen eller uppge att det inte finns något sista ansökningsdatum då annonsen är löpande.

9. Söker du en konsult? Fyll i en ungefärlig budget.

10. Välj vilka kanaler du vill annonsera i eller om du vill att företagsuppgifterna ska döljas.

11. Välj vilken information du vill ha av den sökande.

12. Skriv ett bekräftelsemeddelande. Detta meddelande går direkt till sökande efter inskickad ansökan.

13. Har ditt företag en egen Privacy Policy? Lägg in länken.

14. Välj en kontaktperson om du vill att denne ska synas på annonsen, annars lämna tom. 

15. Bjud in en kollega, rekryterare eller chef till rekryteringen så ni kan vara delaktiga båda två.

 


Gav det här svar på dina funderingar?
Vid frågor, vänligen kontakta support@bokadero.se
Team Bokadero